Apple Computers

Wilt je PC weer eens niet meewerken? Of heb je hulp nodig bij het uitzoeken van een nieuwe videokaart? Vraag het hier!

Apple Computers

Berichtdoor Davey » za 21 aug 2010, 20:25

Een nieuw topic, speciaal voor de bezitters van Apple computers (dus ook notebooks).

Ik zit er namelijk zelf aan te denken om met de speciale studentenkorting + de iPod actie (gratis iPod Touch bij aanschaf van een Macbook) een Macbook Pro voor o.a. m'n nieuwe studie aan te schaffen. iPod Touch verkoop ik dan weer gewoon aangezien ik die al heb :P.

Iemand die hier toevallig al een Macbook in bezit heeft en zijn/haar ervaringen wilt delen :)?
Davey
Beheerder

Re: Apple Computers

Berichtdoor Jarno » zo 22 aug 2010, 17:25

apple.. te duur :P
Jarno

Berichtdoor Davey » zo 22 aug 2010, 18:11

Inderdaad flink prijzig, maar ik wil een goede laptop waar ik mijn hele studie mee kan doen en er zal vooral veel grafische dingen op gedaan worden en daar is een Macbook erg goed voor.
Davey
Beheerder

Berichtdoor remystr » wo 25 aug 2010, 13:25

Die dingen zien er wel gelikt uit, en je kan altijd verwachten dat je kwaliteit hebt
remystr

Berichtdoor Davey » wo 25 aug 2010, 16:30

Ja, dat is zeker en ze zijn ook een stuk stabieler dan een 'normale' Pc/notebook, maar alleen de prijs blijft een nadeel :P
Davey
Beheerder

Berichtdoor Michael » vr 24 sep 2010, 18:04

En heb je al een macbook gekocht? Ik ben rustig aan het kijken naar de witte macbook.
Michael

Berichtdoor Davey » vr 24 sep 2010, 19:39

Ja :), typ dit nu via de MacBook, erg fijn apparaat en supersnel, Mac OSX werkt ook heel fijn en het trackpad is ook super (je kunt met verschillende vingerbewegingen allerlei dingen doen (met twee vingers is bijv. scrollen). Snelheidsverschil met m'n (inmiddels al weer 2 jaar oude) PC is echt goed te merken, in positieve zin dan.

Zou overigens nog even wachten met kopen want de geruchten gaan dat binnenkort een nieuwe ' line' macbooks aankomt, dan worden de ' oudere' goedkoper ;)
Davey
Beheerder

Berichtdoor Jelco » za 25 sep 2010, 14:48

Davey Apple is heel mooi bedacht concept. Maar het heeft veel nadelen in de huidige maatschappij nog. Zo kunnen veel externe harde schijven niet de overstap windows naar apple maken. Zijn er problemen met veel plugins voor programma en werken veel programma's niet eens op Mac. Daarnaast betaal je voor een Apple computer ongeveer 2x vergeleken met een windows computer met dezelfde hardware aan de binnenkant.

Apple's werken heel fijn als je echt alles met Apple doet, maar wil je soms op windows werken of moet je soms bestanden delen met Windows gebruikers zijn hier vaak nadelen aan. Daarom houd ik het bij Windows, omdat zij gewoon marktleider zijn.
Jelco

Berichtdoor Davey » za 25 sep 2010, 19:54

Klopt, maar voor elk Windows programma is wel een alternatief of een Mac versie van beschikbaar . En Windows kun je via Bootcamp op een aparte partitie van je Mac harddisk installeren, mocht je naast Mac OSX ook Windows willen gebruiken/nodig hebben. Bestanden delen via het netwerk met een Windows PC zit ook gewoon ingebouwd in Mac OSX (Windows Sharing), heb het alleen nog niet getest.

Verder is Mac OSX heel zelf onderhoudend en het zit simpeler in elkaar dan Windows, installeren van programma's gaat vaak (net als op de iPod) met het verslepen van een icoontje, je hebt geen virusscanner nodig, defragmenteren doet ie automatisch als je de computer even niet gebruikt etc. en heel veel dingen die je met Windows handmatig moet doen gaan hier gewoon vanzelf.

Maar het is idd een persoonlijke keuze en aangezien ik vrij veel grafische/webdevelopment dingen doe, ben ik er erg blij mee want het werkt gewoon super :D.
Davey
Beheerder

Keer terug naar Computer & Hardware